W handlu online panuje bardzo duża konkurencja, dlatego właściciele sklepów internetowych muszą walczyć o każdego klienta. Reklama nie jest jednak gwarancją pozyskania nowych odbiorców, ponieważ i w marketingu poprzeczka zawieszona jest bardzo wysoko. W artykule wyjaśniamy, co robić, by zwiększyć grono swoich konsumentów.

Pozyskiwanie nowych klientów – jak to robić?

Prowadzisz własny sklep internetowy i zastanawiasz się, jak zachęcić klienta do zakupu Twoich towarów? Bardzo ważnym aspektem jest pozycjonowanie strony. Oznacza to działania prowadzące do tego, by dany sklep internetowy pojawiał się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania po wpisywaniu różnych fraz, np. nazw produktów. Dzięki temu klienci łatwiej trafią na Twój sklep, co zwiększa prawdopodobieństwo dokonania zakupu. Na pozycjonowanie wpływ mają m.in. opisy poszczególnych produktów oraz kategorii produktowych. Jednym z czynników, na które warto zwrócić uwagę, jest ich nasycenie frazami kluczowymi. W tworzeniu opisów pomocna okazuje się współpraca z doświadczonymi copywriterami lub agencjami copywriterskimi.

Poza tym warto dbać o swój wizerunek w sieci, szczególnie w mediach społecznościowych. Tworzenie interesujących treści, pokazywanie kulis pracy i budowanie relacji z klientami to czynniki, które z pewnością wpłyną na wiarygodność i pozycję marki. Warto też organizować różnego rodzaju promocje czy konkursy, które zachęcą nowe osoby do wypróbowania produktów lub zapoznania się z asortymentem sklepu. Doskonale działają też polecenia. Nie chodzi tu jedynie o opinie i recenzje pisane w sieci, które oczywiście także mają duże znaczenie, ale o słowne polecenia klientów kierowane do swoich znajomych czy rodziny. Jeśli sprzedajesz wysokiej jakości towar, który spełnia oczekiwania, to szansa na to, że ktoś poleci go swoim bliskim, jest bardzo duża.

Zachęcający sklep internetowy – cechy

Aby konsument zdecydował się na zakupy w danym sklepie internetowym, witryna musi mieć nie tylko atrakcyjne produkty, ale także zachęcać wyglądem, funkcjami i wiarygodnością. Bardzo ważna jest obecność certyfikatu SSL, intuicyjnej wyszukiwarki towarów oraz przejrzystego menu. Klient powinien mieć możliwość zrobienia zakupów zarówno po zalogowaniu, jak i bez konieczności rejestracji. Powinien móc wybierać pomiędzy wieloma metodami płatności oraz dostawy. Wszystko po to, by mógł dopasować je do własnych możliwości i preferencji. Ważne jest to, by oferować zarówno płatności online, jak i przy odbiorze. Dostawy powinny być realizowane do punktów oraz na wskazane adresy. Poza tym sklep musi charakteryzować się sprawnym działaniem. Zamówienia powinny być realizowane szybko i sprawnie tak samo jak ewentualne zwroty czy reklamacje. Pamiętaj, by utrzymywać dobry kontakt ze swoimi klientami i odpowiadać na ich pytania. Na stronie internetowej warto umieścić formularz kontaktowy lub czat.

Wiesz już nieco o tym, na czym polega promowanie sklepu internetowego. Znacznie więcej o e-commerce czy usługach kurierskich możesz przeczytać na stronie https://wzorowybiznes.pl/. Zadbaj o promocję, jakość produktów i więź z klientami, a z pewnością przełoży się to na liczbę zamówień.

Dodaj komentarz