Każdy robiąc zakupy w sklepach stacjonarnych, ale także tych online jest klientem detalicznym. Kim tak naprawdę są klienci sklepów internetowych, a także jaką rolę odgrywa właściwa definicja klienta w handlu? Wszystkiego dowiesz się z artykułu poniżej!

Klient detaliczny – definicja

Kim jest klient detaliczny? To tak naprawdę każdy, kto nabywa produkt w wyniku handlu detalicznego, czyli na własny użytek i w niewielkiej ilości. Zaspokaja on w ten sposób swoje indywidualne potrzeby. Jest to także osoba, do której sprzedawca kieruje swoją ofertę. Klientem detalicznym będzie więc zarówno osoba, która kupuje produkty w lokalnym sklepie spożywczym, jak też robiąca zakupy w dużym markecie budowlanym.

Klient detaliczny różni się od hurtowego między innymi właśnie ilością nabywanego towaru. Klient hurtowy kupuje towar przede wszystkim od producenta i zazwyczaj w dużych ilościach, które potem sprzedaje do punktów handlu detalicznego – takich jak np. mniejsze sklepy.

Rola klienta detalicznego w handlu

W handlu klient detaliczny odgrywa ogromną rolę. Jest to osoba, która napędza obroty firmy poprzez swoje zaspokajanie swoich potrzeby. Klient detaliczny w dużym stopniu pozwala sklepom funkcjonować w prawidłowy sposób.

Współczesny klient detaliczny jest często osobą, która stawia przed sprzedawcą duże wymagania. Liczy się dla niego nie tylko produkt, jaki nabywa, ale także jakość obsługi. Kształtuje on w ten sposób swoją pozytywną opinię na temat sklepu, co często pozwala na dalszy rozwój przedsiębiorstwa i jego prawidłowe działanie.

Obsługa klienta e-commerce

Klientem detalicznym jest także osoba robiąca zakupy w internecie. To dość specyficzny typ nabywcy i wiąże się z nim także kwestia specjalnej obsługi klienta e-commerce. Sprzedawca w sklepie online nie ma z nim zazwyczaj bezpośredniego kontaktu w taki sposób, jaki jest możliwy w sklepach stacjonarnych. Właściciel niezmiennie staje jednak przed obowiązkiem zapewnienia klientowi jak najwyższych standardów świadczenia usług. Więcej informacji na temat obsługi klienta e-commerce znajdziesz na stronie https://paczkadowysylki.pl/category/ecommerce/.

Dodaj komentarz