Jesień to okres zwiększonej liczby zachorowań na przeziębienie i grypę. Aby móc skutecznie się przed nimi bronić, wzmocnij swoją odporność. Jak? Sięgnij po jogurt naturalny.

Jogurt naturalny jest jednym z produktów najskuteczniej wspomagających nasz układ immunologiczny. Wzbogacenie codziennej diety o porcję tego nabiału to prosty, tani i nieinwazyjny sposób na wzmocnienie organizmu jesienią. Jest to również świetna metoda na poprawę kondycji skóry, włosów i paznokci. Co sprawia, że ma on tak pozytywny wpływ na nasze zdrowie?

Bogactwo w kremowej konsystencji – skład jogurtu naturalnego

Kluczowym dla naszej odporności składnikiem jogurtu naturalnego są żywe kultury bakterii odpowiedzialne za proces fermentacji mleka, w wyniku którego powstaje ten produkt. To właśnie one pobudzają układ odpornościowy do zwiększonej pracy, dzięki czemu nasz organizm jest w stanie szybciej pozbyć się drobnoustrojów chorobotwórczych. Żywe kultury bakterii są również pomocne w odbudowywaniu flory jelitowej. Dlatego jogurt naturalny uznawany jest za jeden z najlepszych naturalnych probiotyków – powinniśmy o tym pamiętać zwłaszcza w trakcie kuracji antybiotykowej. Ponadto jest to doskonałe źródło witaminy D (naturalnie wytwarzanej również pod wpływem światła słonecznego), odpowiedzialnej między innymi za usprawnianie układu odpornościowego. W okresie jesienno-zimowym często doskwiera nam jej niedobór – to kolejny argument przemawiający za tym, by częściej sięgać po jogurty.

Jogurt naturalny w codziennej diecie

Tęsknisz za latem? O jego smaku przypomną ci koktajle owocowe. Aby uzyskać taki napój, połącz jogurt naturalny (ok. 350 mililitrów) na przykład z mrożonymi truskawkami (ok. 250 gramów), dodaj do smaku miód lub cukier, a uzyskasz dwie porcje naturalnej „bomby witaminowej” – same truskawki zawierają więcej witaminy C niż cytrusy! Warto sięgnąć również po owoce leśne – związki chemiczne zawarte w jagodach wspierają działanie witaminy D, a szklanka jeżyn zapewni 60% dziennego zapotrzebowania na witaminę C. Przepisy na koktajle owocowe zależą wyłącznie od twojej pomysłowości. Kolejny sposób na wykorzystanie jogurtu naturalnego w kuchni to zastąpienie nim śmietany. To rozwiązanie jest zdrowsze i mniej kaloryczne – porcja 100 gramów zawiera tylko 49 kcal. Dodając jogurt naturalny do zupy, zabielisz ją tak samo jak przy użyciu śmietany, a jednocześnie w prosty sposób „odchudzisz”. Produkt ten może być też podstawą zdrowego, dietetycznego dressingu do sałatki lub dipu do warzyw. Tu świetnie sprawdzi się na przykład Jogurt naturalny Gęsty Bakoma o konsystencji idealnej do tego typu przekąsek – wystarczy, że połączysz go z ulubionymi ziołami. Miłośnicy kanapek z twarożkiem docenią połączenie go z białym serem – to zdecydowanie lepsze niż gotowy produkt ze sklepowej półki. Po jogurt naturalny możesz sięgnąć również wtedy, gdy brakuje ci pomysłów na smaczne i pożywne śniadanie. Najprostszy przepis na zdrowy posiłek to połączenie go z płatkami owsianymi i ulubionymi dodatkami, na przykład orzechami lub suszonymi owocami. Do pracy, szkoły albo na uczelnię możesz zabrać jogurt naturalny z owocami, który doskonale sprawdzi się jako zdrowa, energetyczna przekąska.

Sięganie po suplementy diety nie jest koniecznością – nawet w okresie jesienno-zimowym, gdy wirusy atakują nas często i ze wzmożoną siłą. Dużo lepszym rozwiązaniem jest wzmocnienie naszego organizmu w pełni naturalnymi sposobami.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here